FANDOM

Kaiketsu Zorro
Zorro017.jpg
Tytuły
Oryginalny Kaiketsu Zorro
Polski Zorro
Angielski The Magnificent Zorro
Niemiecki Z wie Zorro
Włoski La leggenda di Zorro
Francuski La Légende de Zorro
Portugalski A Lenda de Zorro
Produkcja
Produkcja Tohoku - Mushi Productions
Rok produkcji 1990 (Japonia - 1996)
Reżyseria Katsumi Minoguchi, Mitsuharu Miyasaki
Scenariusz Sukehiro Tomita, Yasushi Hirano, Takashi Yamada, Hideki Sonoda, Isao Shizuoka
Animacja Hirotoshi Takaya, Masaaki Endo
Muzyka Tobizawa Hiromoto, Opening: "ZORRO" by Masaaki Endoh, Ending: "Hustle"
Emisja
Polski lektor Jacek Brzostyński
Odcinki 52
Polska Polonia 1, Super 1
Japonia NHK
Niemcy Tm3, Rtl2
Hiszpania Antena 3, Canal Sur
Portugalia TVI
Włochy Italia 1
Francja Mangas, TF1

Zorro (Kaiketsu Zorro) – japoński serial anime wyprodukowany w 1990 roku przez Tohoku - Ashi Productions - NHK w reżyserii Katsumi Minoguchi. Zrealizowany na podstawie powieści Johnstona McCulleya "The Curse of Capistrano" wydanego w 1919 roku. W Polsce serial emitowany był na kanałach Polonia 1 i Super 1 w wersji oryginalnej z polskim lektorem, którym był Jacek Brzostyński. Był to jeden z nielicznych takich przypadków, gdyż polskie wersje lektorskie większości japońskich produkcji były w tamtych czasach opierane na dubbingach w językach europejskich, głównie włoskiego (np. Gigi, Yattaman, Fantastyczny świat Paula i Sally Czarodziejka).

Fabuła

Serial anime opowiada o przygodach niezdarnego i leniwego Diego Vega, który w tajemnicy wkłada czarną maskę i strój, by jako Zorro – zamaskowany obrońca sprawiedliwości, walczyć z armią.

Kaiketsu zorro japan title.png

Japoński tytuł

Młody Diego Vega, syn bogatego kupca Don Alejandra Vegi, wraca do rodzinnej Kalifornii z Hiszpanii gdzie się kształcił. Po powrocie, zauważa zmiany jakie zaszły w jego rodzinnym miasteczku San Tasco - miasteczko jest terroryzowane przez armię hiszpańską pod komendą okrutnego komendanta Raymonda i porucznika Gabriela. Ludzie są terroryzowani, aresztowani i prześladowani. Diego postanawia wytoczyć wojnę niegodziwości i tyranii i jako Zorro walczy w obronie uciśnionych i słabych. Zorro ma pomocnika w postaci Małego Zorro, który w rzeczywistości jest Bernardem, małym chłopcem przygarniętym kiedyś przez rodzinę Vegów.

Plakaty

Więcej z Fandomu

Losowa wiki